Refurbish atau Membaik pulih adalah produk atau barangan (biasanya elektronik) yang telah sebelum ini dikembalikan kepada pengeluar atau penjual untuk pelbagai sebab. Produk diubahsuai biasanya diuji untuk fungsi dan kecacatan sebelum ia dijual kembali.

Perbezaan utama antara "Refurbished" dan produk "Used" ialah produk-produk diubahsuai telah diuji dan disahkan untuk berfungsi dengan baik, dan dengan itu bebas daripada kecacatan, manakala "Used" produk ini mungkin atau mungkin tidak rosak. Produk "Refurbished" mungkin dipulangkan oleh pelanggan dimana ianya masih tidak digunakan yang dasarnya barangan baru, atau ia mungkin produk yang rosak yang dipulangkan di bawah jaminan, dan dijual oleh pengeluar selepas membaiki kecacatan dan memastikan fungsi yang betul.




Kami di OKCS PLT juga menggalakkan anda untuk membeli barangan ini kerana, ianya masih di dalam kondisi baru dan ketahanannya amat kuat. Kami menjual laptop Refurbish dengan harga lebih rendah dari harga asal. Jika anda lihat HP Probook yang ada di pasaran adalah amat tinggi. Kerana HP Probook ini merupakan Laptop yang paling berkualiti keluaran HP. Selain dari HP terdapat banyak lagi model lain yang kami jual seperti Dell dan Lenovo.


Sumber wikipedia